Monday, August 15, 2016

Måndag

Igår var jag med om att hjälpa till att ta en storsnattare. Vi har ju inte större problem med snattare eftersom vi har larm på allt. Men plötsligt kom en tjej infarandes i butiken och det tjöt från larmbågarna när hon kom in, det händer då och då att det gör det, kanske har man varit någon annanstans där man glömt att plocka bort larmet eller så händer det utan att man kan hitta någon orsak. Men hennes beteende var jättekonstigt, jag fick inte kontakt med henne och hon sprang långt ner i butiken. Min magkänsla sa direkt att något inte stämde så jag slog numret till vakterna, men väntade med att trycka på luren, då kom det in personal från butiken jämte och bad att få titta i tjejens väska, men det sa hon nej till. Då ringde jag vakterna och tjejen sprang ut och vakterna lyckades faktiskt ta henne utanför gallerian, hon gjorde motstånd och var våldsam så dom fick komma med henne hållandes i varsin arm. Men hon fick ju gå in i butiken jämte eftersom hon inte tagit något från oss. Då visade det sig att hon hade jättemycket stöldgods på sig från många butiker. Jag hade skrivit ner hennes signalement ifall vakterna inte skulle hunnit fatt henne. Lite obehagligt är det och tragiskt samtidigt, hon var tydligen känd.
Igårkväll kom E, vi satt på balkongen och fikade, det var faktiskt skön sol. Idag jobb till stängning. Jag började göra en byxvägg igår, det blev snyggt, men när man gör om så drar det med sig mycket, känns som hela butiken är upp och ner.

2 comments:

znoggge said...

Så bra att ni agerade så effektivt och vaket att de fick tag på henne. Så irriterande att man inte har vett att göra rätt för sig...

ime said...

Ja det är tragiskt men hur vakterna lyckades få tag i henne.