Sunday, August 21, 2016

Söndag

Jahapp, det blev ingen ledig söndag. B gick hem igår eftersom hon kände sig sjuk, fick ett sms igårkväll om jag kunde ta hennes söndag. Jag hade sett fram emot en ledig dag så jag bad henne kolla med dom andra om någon kunde ta söndagen, hon återkom senare på kvällen att ingen kunde. Och då får jag ta det. Man kan ju undra vad vi ska ha extrajobbare till? Det är så lätt att säga att man vill jobba extra och då ingår det ju att kunna hoppa in med kort varsel, men det är inte så ofta det händer. Visst kan man planera annat, det förstår jag, men lite flexibel behöver man nog vara. Det enda positiva är ju att jag har bra betalt idag. Har bett B kolla om någon kan ta mina tre timmar på måndag istället, så kan jag vara ledig då. Det blir nio jobbdagar i sträck för mig annars. Men om B fortfarande är sjuk så vet jag inte hur det blir. Kanske någon kan ta hela måndagen ensam. Ja, vi får se.
Ser till min glädje att det kan komma lite sommarvärme i veckan, upp till 24-25 grader. Hade varit så härligt med en riktigt skön sensommarvärme.

2 comments:

znogge said...

Vilken otur att ingen kunde ta passet. Det känns väl som om extrajobbare är till för just det.

Hoppas du kan bli ledig i morgon.

Kram

ime said...

Tyvärr ingen ledig dag imorgon!
Kram