Monday, October 10, 2016

Måndag

Är hemma från jobbet idag. Sov bort stora delar av gårdagen. Känner mig lite bättre idag, den här hostmedicinen är effektiv men jag blir helt knockad av den. Tror nog att jag kan jobba imorgon.
Tittade lite på partiledardebatten igår, första timmen. Något som slår mig när jag ser Jimmie Åkesson och Donald Trump är likheterna dom emellan. Just det här med att bortförklara saker. Donald Trump har som svar efter det senaste sexistiska uttalandet att det är länge sen och att det är saker man säger i ett omklädningsrum. Jimmie Åkesson har samma svävande svar när han får frågor om vad personer som är högt upp i sverigedemokraternas ledning säger, han säger också att det är länge sen det här sades, eller påstods ha sagts, när det gäller deras ekonomiska talesperson uttalande och skrattande åt judar. Varför inte hårt fördöma det istället? Om man nu har nolltolerans mot rasism? Sverigedemokraternas finansministerkandidat skrattar åt skämt åt judar. HUR kan människor rösta på ett parti som har dessa figurer allra högst upp i deras topp? På något konstigt vis spelar det ingen roll hur mycket skit som kommer fram. Jag blir helt mörkrädd av det här.

No comments: