Wednesday, October 19, 2016

Onsdag

Ja här händer inte så mycket. Jobbar i butiken nu tre dagar.
Jag har tittat på dom här prästerna som söker kärlek i tv:n. Slås av hur modiga människor är som ställer upp i såna här program. En del gör det säkert för att bara synas men ändå verkar några ta det på största allvar. Och det är det jag tycker är så fascinerande, att man vågar lämna ut sig så. Öppna hela sitt hjärta inte bara för den man är intresserad av, utan för alla som tittar på. Och så sitter någon och väljer och väljer bort. Har makten liksom. Tar för givet att de som är där är intresserade av att dela sitt liv med personen och få bli utvald. Hu säger jag bara.
Ute är det mörkt och trist, det är inga höstdagar med klar luft precis. Alldeles dimmigt och fuktigt.

2 comments:

znogge said...

Jag kan bara hålla med för själv hade jag aldrig kunnat göra det. Men vi människor är så olika och ska så få vara.

Kram

ime said...

Ja det är en väldig tur att vi är olika!
Kram