Thursday, October 06, 2016

Torsdag

Igårkväll dök lilla S upp, vi gick på La Finestra och åt god pizza efter jag jobbat klart. Sen hem till mig en stund innan hon körde hem och sov hos sin pappa. I morse dök hon upp igen och jobbade härifrån, hon hade lite viktiga telefonsamtal så jag och katterna förpassades till vardagsrummet med stängd dörr. Katterna tycker ju det är jättekonstigt. Att inte kunna springa omkring som dom brukar, så dom gjorde allt för att smita ut.
Jag tyngs av min jobbsituation. Jag är ju tyvärr inte i någon eftertraktad ålder så det är inte lätt att göra något åt. Men jag börjar närma mig något slags avgörande. Att jag verkligen måste acceptera hur det är i butiken om jag ska vara kvar. Jag orkar inte gå omkring och må dåligt där av allt som händer. För det händer saker varje vecka. Det är orättvisor och märkliga händelser hela tiden. Jag är inte med i facket men överväger om jag ska gå med. Jag har fått hem papper och bör väl skicka in dom snarast.

No comments: