Monday, November 28, 2016

Måndag

Idag har jag varit hos veterinären för att få hjälp med Zeldas päls, hon får tovor och då får dom rakas bort. Jag var på ett nytt ställe, det är så otroligt dyrt att gå till Evidensia och få hjälp med det här. På detta stället jobbar dessutom en veterinär som jag haft innan och som jag tycker är väldigt duktig. Det var hon som konstaterade att Zelda har en parasit i magen. Jag fick, eller rättare sagt fick köpa en jättedyr medicin till det för cirka ett år sen. Stora stora tabletter som jag inte fick i henne en enda av. Men sen klingade hennes besvär av men har nu återkommit, det kan gå i skov. Nu ska vi köra en antibiotikakur, det är en slags pasta som jag sätter på hennes tass och då slickar hon den i sig. Det går liksom inte fel, katter vill inte ha något konstigt på sin päls utan hon slickar den glatt i sig varje gång. Sen har jag fått köpa ett pulver och några kapslar som jag ska strö över hennes mat, det är goda bakterier i den ena som gör maten väldigt mycket godare tydligen. Det andra är för hennes immunförsvar, andra organ kan ta stryk i kroppen när man har en kronisk tarminflammation. En del tycker säkert det är konstigt att man håller på så här med sina djur, men för mig är katterna familjemedlemmar. Så länge man kan göra så att dom mår bättre så gör jag det. Sen finns det såklart en gräns, börjar djuren lida ska dom inte göra det, man ska alltid sätta deras bästa främst, inte sitt eget. Men jag hoppas på det bästa, att jag får ha henne länge till.
Imorgon ska jag åka till Simrishamn och sälja prenumerationer.

2 comments:

znogge said...

Fyrbenta vänner blir som familjemedlemmar och självklart gör man allt för att de ska må och ha det bra. Vi går till Evidensia som tyvärr vet att ta oskäligt mycket betalt så jag är öppen för att hitta en annan veterinär. Hoppas att det löser sig med tovor och annat.

ime said...

Ja det är verkligen skillnad på priser mellan veterinärer!
Kram