Wednesday, November 30, 2016

Onsdag

Igår var jag i Simrishamn, det är väldigt vackert på Österlen även vid denna årstiden. Det är ett lugn som jag upplever även när jag åker till Lister. Det är något med havet och naturen. Väldigt skönt.
Idag har jag hjälpt moster R till vårdcentralen, det är alltid ett äventyr när vi ska iväg. Hon är helt klart i huvudet men trött i sin kropp och det får man ju vara när man är 92 år. När jag körde över ett gupp och hon inte var beredd sa hon "harregud grebba hur kör du?" och då kan man bara skratta. Det kommer liksom roliga saker från henne hela tiden, hon tyckte jag hade konstiga skor också idag och frågade om jag köpt dom när jag var i Japan...
Nu i eftermiddag blir det jobb i butiken.

2 comments:

znogge said...

"Grebba" sa min mammas mormor ofta så det var rena nostalgitrippen att få höra det ordet igen :D

Hoppas du får en bra dag!

ime said...

Ja det är rätt roligt att bli kallad grebba!!
Kram