Saturday, February 18, 2017

Lördag

Längtar tills det ser ut i naturen som på bilden.
Har varit några jobbiga dagar, igår hade vi personalmöte redan klockan sju, det är HEMSKT att gå upp så tidigt. Det varade till klockan tio, sen gick jag hem för att gå tillbaka och jobba från 13 till stängning. Jag har ju närmast dit så det är väl ok men det blir en lång dag och fredagkvällar är det inte särskilt många som shoppar så det blir ganska tyst. Man kan känna sig lite ensam när människor stressar runt och handlar mat och kommer med klirrande flaskor en fredagkväll, ibland önskar jag att någon fanns hemma och lagade något gott att äta till mig tills jag kom hem. Men så är det inte.
La ut min bil på Blocket igår, det var väl inte så smart eftersom jag skulle jobba och jag ska även iväg idag och jobba, i Ystad på en idrottsgala. För inte hade jag väntat mig att så många skulle ringa, jag fick sluta att svara i telefonen, hann inte helt enkelt. Det är ju några som vill titta på den direkt. Jag förväntar mig inte att få vad jag begärt och frågan är väl hur mycket jag ska gå ner eller hur jag ska göra. Jag vill i alla fall sälja den, det har jag bestämt mig för. Den står alldeles för mycket stilla i garaget och kostar pengar. Garagehyran fick jag reda på igår kommer att höjas från 450 till 563 kronor i månaden, sen är det försäkring, skatt, besiktning och reparationer. Det är vid såna här tillfällen det känns lite jobbigt, alltså att jag ensam ska ta emot folk som ska titta på en bil, det kommer män som hur lätt som helst kan påstå saker om bilen utan att jag kan säga någonting, jag vet ju inte. Snälle G har erbjudit sig att vara med när någon kommer även om han inte heller kan så mycket om bilar. Ja vi får se hur det går, har lovat att återkomma till några imorgon som vill titta på den.

No comments: