Wednesday, February 15, 2017

Onsdag

Ute är det väldigt kallt men sol och blå himmel. Jag ska gå in och jobba i butiken extra idag för T är sjuk. Det behövs verkligen fler timmar så jag är tacksam när jag får lite extratid. Igår skickade jag faktiskt iväg en ansökan till ett annat jobb, som kundtjänstmedarbetare inom Region Skåne. Men jag vet inte om jag vill ha det om jag skulle få chansen. Tror inte jag behöver fundera över det för det är säkert många som söker som redan jobbar inom Region Skåne. MEN, jag gillar ju det jag jobbar med idag. Jag gillar att sälja, gillar kläder, älskar att göra expo och skylta om, det enda problemet är att det är så få timmar. Att jobba som kundtjänstmedarbetare innebär att sitta hela dagarna framför en dator, ibland med lurar i öronen. Det är ju inte vad jag vill göra, men det är ett heltidsarbete. Det skulle såklart vara skönt att inte behöva oroa sig för ekonomin, men man måste trivas och gilla det man gör.

2 comments:

znogge said...

Det där är verkligen en balansgång! Visst är det viktigt att trivas med sitt arbete men samtidigt så är det en trygghet att veta att lönen trillar in varje månad. Du får väl se vad som händer. Blir du kallad till intervju så är det bara att trasa dit och se hur det verkar.

Kram och ha en bra dag!

ime said...

Ja... samtidigt känner att jag jobbar med precis det jag vill. Kanske kan hoppas på fler timmar någon annanstans.
Detsamma till dig!