Thursday, February 09, 2017

Torsdag

Idag har jag varit och kört på de skånska vägarna. Vi har ju snökaos just nu så det var inget vidare. Jag skulle till Skurup och sälja prenumerationer. Dit åkte jag via Ystad, utanför Degeberga hade två lastbilar kört av vägen så där fick jag sitta i kö kanske 20 minuter. Men de allra flesta kör lugnt. Försäljningen gick inte särskilt bra. Hem tog jag ett annat håll och det var bättre vägar, körde via Lund och sen E22 hem. Kändes lite nostalgiskt när jag var i Lund, det känns som det inte var så länge sen båda mina barn bodde där och pluggade.
I morgon och hela helgen ska jag jobba i butiken. Hoppas det blir bra försäljning. På lördag ska jag jobba med lilla T.

2 comments:

znogge said...

Skönt att de flesta körde lugnt och anpassade farten efter väglaget. Tyvärr tycker jag att många är dåliga på att hålla avstånden till framförvarande bil vilket kan ställa till det.

Kram och trevlig fredag!

ime said...

Ja det är viktigt att man håller avstånd. Behöver man bromsa är det annars lätt att det blir seriekrockar.
Detsamma till dig!