Wednesday, March 22, 2017

Onsdag

Har varit på en liten promenad nu på förmiddagen, soligt ute och fågelkvitter och man känner hur allt i hela kroppen känns bra. Visserligen blåste det rättså rejält men det var underbart ändå. Det är ju fördelen med mina arbetstider, jag sover ut, äter frukost, läser tidning och hinner även med en promenad och nu strax in i duschen för att sen ge mig av. Sista kvällen innan en lång ledighet från butiken. Även om allt känns osäkert där eftersom extrajobbaren slutat och dom andra är småbarnsföräldrar och den enes man dessutom brutit foten (jo det påverkar vår butik hur otroligt det än låter) så tänker jag bara koppla bort allt och låta dom själva sköta det. Jag ska ha SEMESTER!!
Imorgon har jag hyrt en bil och ska åka till veterinären och få Zeldas päls fixad. Ska gå upp till tidningen medan hon är hos veterinären och få en ny i-pad. Jag är väldigt glad för mitt extrajobb, det ger extra pengar varje månad och jag hade inte klarat mig utan det. Men jag trivs så här, jag vill inte jobba heltid, jag tycker om att varje vecka ser annorlunda ut, trivs inte med måndag till fredag åtta till fem. Jag tycker om den här friheten att jag styr arbetstiderna på tidningen själv. Bestämmer mig för att nu tar jag en extra ledig dag och planerar in lite saker jag behöver göra. Det betyder mycket för mig.

2 comments:

znogge said...

Då ska du självklart fortsätta så. Själv tycker jag det känns tryggt och bra med heltid. Vet min inkomst och mina arbetstider. Samtidigt så kan jag också förstå att det finns en fördel med att kunna styra sin tid. Hoppas i alla fall att du får din semester och kan njuta av den.

Kram

ime said...

Det är såklart en trygghet med heltid och bra lön men jag har inte haft något jobb på heltid som varit roligt.
Ja jag ska njuta varje dag av min ledighet!
Kram