Tuesday, April 11, 2017

Tisdag

Blev en ganska hektisk dag igår, blev lite försenat med Mosaik-tidningarna så jag var inte klar förrän vid 14-tiden. Kändes som jag fick springa ovanligt mycket, det hade tillkommit lite nya ställen och det är inte alltid man kan parkera alldeles jämte. Kl 15 träffades jag och L och fikade där vi brukar, så mysigt att träffa henne och det hade varit helt annorlunda om vi haft henne som chef istället. Kl 17 hade jag reserverat bil för att åka och plantera på graven. Först var jag på Blomsterlandet och köpte lite påskliljor och penséer. Det var så blåsigt, full storm och ganska kallt, men vad jag kan se på väderprognosen är det inte bättre väder på gång och det är ju inte så många dagar kvar till påsk så jag kan inte vänta på bättre väder. Lite konstigt tycker jag att dom inte satt på vattnet på kyrkogården, nu kunde jag ju inte vattna när jag planterat klart. Jag frös en del och idag när jag vaknade är jag bara så trött och hängig. Känns nästan som jag ska bli sjuk. Nu har jag i alla fall druckit lite kaffe och jag får väl försöka ge mig av att jobba även om det känns väldigt lockande att stanna hemma. Lägga mig under en filt och bara vila. Är så väldigt trött.
Påsken brukar jag tycka om men jag ser inte så mycket fram emot den i år. Ska jobba ensam påskafton, påskdag och annandag påsk. Så det blir ingen ledighet och inget särskilt firande. Kanske att jag och E hittar på något på långfredagen. Känner mig helt enkelt lite trött och urlakad.

2 comments:

znogge said...

När man so du arbetar alla påskdagarna så blir det inte så mycket över till firande. Hoppas att du känner dig piggare snart igen.

Kram

ime said...

Tack 😊 det hoppas jag också.
Kram