Thursday, June 01, 2017

Torsdag

Det gick väl bra att jobba ensam igår så länge, blev en liten paus vid lunchtid så jag stående kunde äta lite pastasallad. Men efter nästan tio timmar är man trött i benen. Skulle vara kul att ha en stegräknare för att kolla hur mycket man egentligen går. Man är som en duracellkanin som liksom är uppskruvad och när det är dags att gå hem är batteriet slut. Tur jag cyklar så jag orkade komma hem, det går fort och snabbt att cykla hem. Min månad är den bästa jag någonsin gjort när det gäller klirr i kassan. Det påpekar jag själv till min chef för hon säger aldrig någonting. Det viktigaste är att man är nöjd själv och det är jag banne mig. Hon har nått upp till denna summan EN gång och sen kommer jag och då är jag anställd på betydligt färre timmar. Det är en lite konstig mentalitet och mycket tävling och jag är tävlingsmänniska och vill också få höra när det gått bra. Men numera har jag insett att det bara är jag själv som uppskattar och därför ger jag mig själv beröm. Jobb idag från 13 till stängning, imorgon ska jag sälja prenumerationer och på lördag är det tre timmar i butiken. Sen SKA jag ha tre lediga dagar. Måste fixa blommor till graven och balkongen innan alla blommor tar slut. Hoppas sommarvädret återkommer nu till helgen.

2 comments:

znogge said...

Så synd att chefen inte uppmärksammar och berömmer för det behöver man höra. Trots allt är det en bekräftelse på att man gör ett gott jobb. Skönt att det gick bra och att du hann med din pastasallad i alla fall!

Kram och ha en bra torsdag!

ime said...

I början var jag förvånad över att det var nästan omöjligt att få bekräftelse men nu anar jag mer vad det beror på. Det finns många olika sätt att vara ledare på.
Kram och detsamma till dig!