Monday, July 03, 2017

Måndag

Min lilla knasTilda på bilden. Hon är en liten feg katt men ibland förvånar hon t o m sig själv. Jag kom hem med en massa kassar och grejor efter att ha haft bil och gjort alla ärenden, då kröp hon mellan och gav sig ut i trappan, jag tappade en påse när jag skulle gå efter henne och då blev hon rädd och vände och fick ta ett jätteskutt över alla påsar. Hon såg så rolig ut. Jag var och handlade kattmat hos veterinären, handlade på Maxi och sen åkte jag ut till kyrkogården trots att regnet öste ner. Tänkte bara jag skulle titta till det och jag har ju satt mycket blommor så det verkar inte som ogräset kan ta sig upp. På Maxi träffade jag kusin I som var och handlade till sin mamma, vi ska träffas sen när jag har semester.
Nu får jag lägga till en dag på min nedräkning till semestern... sommarjobbaren kom på att hon inte kunde jobba nästa fredag!? Min sista dag att jobba innan semestern var nästa torsdag. T ringde och frågade om jag kunde jobba fredagen, först hade jag inte alls lust, hon skulle fråga S men det är hennes sista lediga dag innan hon börjar jobba på måndagen. Så det är väl mer rätt att jag får ta fredagen för min semester börjar egentligen inte förrän på måndagen efter. Så här är det när man är så få på ett jobb.

No comments: