Sunday, September 03, 2017

Söndag

Så här kelen är min lilla Zelda. Nej egentligen är det något med mitt hår, när det är nytvättat och nyfönat och fullt av hårspray med mera så blir hon som galen, hon stryker sitt huvud mot mitt hårburr. Min första perserkatt Svea var likadan, när jag kom från frisören så blev hon som tokig. Hon satt också och kelade och liksom burrade in sig i mitt hår. Fattar inte vad det är som är så lockande!!
Idag är det en fin sensommar/förhöstdag. Soligt och klart väder. Blommorna på balkongen börjar ju bli lite trötta, dom har snart gjort sitt. Jag brukar inte sätta några höstblommor där, man är ju inte där så mycket när det börjar bli kyligare.
En tidigare arbetskamrat från tidningstiden har gått bort, han blev bara 67 år. Så ledsamt, han har varit sjuk en tid så det är inte direkt en chock, men väldigt tråkigt. Han var en person jag tyckte mycket om, världens snällaste som aldrig någonsin sa något ont ord om någon. Lugn och behaglig. Hans dödsannons stod i tidningen igår.

4 comments:

Ingrid said...

Så söt hon är :-) Det spelar ingen roll varför hon vill kela. Passa på att njuta oavsett anledning. Jag tror att min hund ofta vill kela bara för att få något gott ;-)
Jag har slängt alla uteblommor i dag och det känns väldigt skönt att ha det gjort.
Tråkigt med din fd arbetskamrat. Livet är inte alltid lätt att hantera <3
Kram

ime said...

Ja dom är så mysiga när dom vill kela!
Ja det är tråkigt med min fd arbetskamrats bortgång, naturligtvis värst för hans familj.
Kram

znogge said...

Så söt hon är! Kanske är det någon doft som lockar henne speciellt. Tråkigt att höra om din före detta arbetskamrat. Ingen ålder att tala om och självklart en stor sorg för familjen.

Kram och ha en bra start på veckan.

ime said...

Ja det måste vara någon doft som lockar henne att mysa med mitt hår!
Det är så väldigt sorgligt med min fd arbetskamrat. Jag hade nog gått på begravningen men dom ska bara ha det inom familjen.
Kram och detsamma till dig