Sunday, September 10, 2017

Söndag

Jag kan längta så väldigt ut i naturen när jag ser en sån här bild. Jag är ju så sällan i naturen, bor och jobbar i stan. När jag bodde i Sölvesborg fanns allt närmare, både hav och skog på gångavstånd. Jag kan drömma om en liten stuga att åka till när jag är ledig, skogs- och havspromenader, sen öppen brasa, tystnad och en god bok att läsa. Känns som jag skulle behöva miljöombyte för att kunna koppla av bättre. Tänker på min lilla mamma som växte upp på en liten gård i skogen, hur hon hela livet älskade skogen. Jag är ju en stadsmänniska som på semester hellre väljer storstan än avkoppling, men min längtan finns ändå där.
Just nu är båda mina barn uppe i luften, J sitter på ett plan från Japan till först Bangkok och sen vidare till Frankfurt för en mässa. Lilla S sitter på ett plan från Gdansk till Stockholm, en kick-off med advokatbyrån som hon ska lämna om ett par veckor för jobb på annan byrå. Mina barn far runt i hela världen. S flyger sen med K till Frankfurt på torsdag för att träffa J, det längtar dom båda efter. Tänk så konstigt att syskonen som vuxit upp med varandra bor i varsin del av världen och nu är det tre och ett halvt år sen dom träffades senast. Jag tänker så mycket på att jag saknar mina barn men dom saknar ju varandra också såklart. Så livet kan bli.
Igår var en tuff dag, man är ju väldigt uppe i varv men på kvällen är jag helt slut i huvud, rygg och fötter. Man ska vara på topp precis hela tiden, nu ska vi få mystery shoppers också som ska iaktta oss och poängsätta allt i detalj vi gör. När man då som igår jobbar ensam precis hela dagen och kan ha butiken full av kunder, alla provrum fulla och kö i kassan är det svårt att hinna med och uppmärksamma varenda kund. Men det ska vi göra. För gud nåde om vi skulle missa heja på en kund. Jag vet ju att jag missade kunder igår, jag kan ju omöjigt heja på varenda en som kommer in när jag står och servar någon i kassan eller står och servar någon och hjälper till i provrummen. Jag tycker ju det är roligt när det är full fart men man kan ju inte klona sig själv. Ja idag är jag också ensam och imorgon har jag en ledig dag.

5 comments:

znogge said...

Jag är säker på att du gör så gott du kan.

Kram

Ingrid said...

För mig är det självklart att vilja ut i naturen. Stadsmiljö är kul korta stunder men stressande om det blir för länge. Men jag tror att alla mår bra och känner ett lugn av att komma ut i vacker natur emellanåt.
Kul att dina barn äntligen får träffa varandra. Och snart får du träffa din son, så jätteroligt :-D
Kram

ime said...
This comment has been removed by the author.
ime said...

Tack vad snäll du är 😊
Kram

ime said...

Ja jag önskar jag kunde vara mer i naturen.
Jag längtar jättemycket tills jag ska få träffa min son igen!
Kram