Tuesday, September 19, 2017

Tisdag

Yes!! Idag fick jag veta att jag får vara ledig i jul, det är bara den 23 och 24 december, men jag vill ju gärna fira jul med lilla S och hon ville jag skulle komma upp till dom i stället i Stockholm. Så jag skyndade mig att boka, tågresorna blir ju bara dyrare om man väntar. Så nu åker jag upp den 23 och hem igen den 25, vår rea börjar ju den 26 och eftersom jag fått ledigt 23 och 24 så erbjöd jag mig att jobba den 26. Julafton är det ju bara en som jobbar, känns galet att ha öppet, det är ju en söndag dessutom i år, då borde man väl ändå vara klar med julklappsinköpen? Det kändes som jättelångt till jul när jag frågade för över tre veckor sen men det är faktiskt bara tre månader dit. Gäller att vara snabb för det är inte omöjligt att det är fler som vill vara lediga.

4 comments:

Ingrid said...

Grattis till julledigheten :-D
Ja,tiden går så snabbt och snart är vi där. Jag köpte första julklappen i går ;-)

ime said...

Tack 😊 ja tiden bara springer iväg.
Kram

znogge said...

Så skönt att få ledigt dessa två dagar och så mysigt att tillbringa dem i Stockholm. Bra att du kom till skott så snabbt.

Kram och ha en bra onsdag!

ime said...

Ja det är första gången jag tillbringar några juldagar i Stockholm!
Kram och detsamma till dig!