Thursday, September 07, 2017

Torsdag

Det ser tyvärr inte ut som på bilden, vädret är grått och regnigt, inte alls kul. Började dagen med möte kl 7 i butiken. Det är ju enda tiden eller efter stängning på kvällen som vi kan ha möte eftersom vi har öppet sju dagar i veckan. Jag kan ju inte somna när jag ska gå upp så tidigt, inte många timmar som jag har sovit i natt alltså. Sen åkte jag till Hässleholm och sålde prenumerationer. Nu blir det jobb tre dagar i butiken, både lördag och söndag helt ensam, utan rast. Förmodligen imorgon också från kl 12. Vi har just nu två butikschefer men ingen av dom jobbar. Skulle jag vakna sjuk på lördag morgon t ex får alltså butiken hålla stängt. Så ser det ut hos oss.

4 comments:

Ingrid said...

Vi får hoppas att de vackra höstdagarna kommer så småningom :-) och att det inte blir alltför stressigt på ditt jobb när du är ensam där.
Kram

ime said...

Ja hösten kan ju vara så underbar!
Jag vill gärna ha mycket kunder i helgen men inte mer än jag hinner med!
Kram

znogge said...

Men det verkar ju inte klokt! Nog borde väl någon av butikscheferna gå in och jobba så att ni slapp hålla stängt. Tråkigt väder här med så hösten levererar inte tyvärr...

Kram och trevlig helg!

ime said...

Ja det kan man tycka.
Jag älskar ju sensommaren men det blev det inte mycket av tyvärr. Nu känns det som tråkig höst.
Kram och detsamma till dig