Thursday, November 09, 2017

Vardagstristess

Tyckte det var ett roligt citat. Känner lite vardagstristess och ensamhet. Som om luften gått ur en. Jobbade igår och kände mig helt lost. Fattar inte att man kan vara borta knappt tre veckor och känna sig som en nybörjare när man kommer tillbaka. Tack och lov var det bara tre timmar. Idag har jag sålt prenumerationer, så tråkigt. Nu är det vanlig vardag igen, det man såg fram emot och längtade efter är över. Det var så otroligt intensivt och vi upplevde så mycket varje dag så nu känns det nästan konstigt, som att har jag verkligen varit iväg så långt och sett så mycket? J är eftertraktad här hemma, alla vill träffa honom och det förstår jag. Han är hos kompisar just nu och i helgen skulle dom ha fest och nästa vecka åker han till S i Stockholm några dagar. Min nästa vecka är hysteriskt full, så jag hinner inte träffa honom så mycket.

6 comments:

Från Glam till Damm said...

Haha...du har slappnat v och släppt taget kanske!? När jag kom tillbaka till jobbet efter sommaren så var hela min mentala hårddisk helt utsuddad och jag kom inte ihåg ett endaste inlogg eller kod.

Ja den var kul. Känner igen det där :-)

Kramen, Anneli

ime said...

Jo det är ju säkert att bevis på att man kopplat bort jobbet!
Kram

znogge said...

Den där känslan känner jag igen. Man har längtat så länge efter något och så är resan plötsligt över och vardagen knackar på igen. Men efter ett tag så kommer man in i vardagslunken igen. Oroväckande snabbt ibland tycker jag.

Kram

Ingrid said...

Det låter som om det är dags för dig att sätta upp ett nytt mål att se fram emot. Kanske julfirandet eller kanske något kul i advent. Vi behöver något kul som väntar längre fram och nu, när luften har gått ur dig lite, är det extra viktigt att ha något roligt på gång.
Kram

ime said...

Ja jag ska åka till dottern i Stockholm till jul, det ser jag fram emot! Sen gäller det att försöka gilla sin vardag också även om det inte känns så just nu.
Kram

ime said...

Ja man kommer snabbt in i vardagen igen och tur är kanske det.
Kram