Wednesday, June 07, 2017

Onsdag

Ett roligt minne dyker upp nu när Sweden Rock drar igång. Jag jobbade ju på spaet på Ronneby brunn och tydligen hade Twisted Sister bott där för sångaren Dee Snider dök upp och fick en ansiktsbehandling. Jag höll på att trilla baklänges när jag såg honom.... det var inte jag som utförde behandlingen, tack och lov, jag hade blivit för nervös. Det var en tjej som bott i Norge och hon berättade att hon jobbat på Grand hotel i Oslo och skulle göra en helkroppsmassage men backade när hon fick reda på vem det var som skulle ha den, enligt henne var det Bruce Springsteen. Hon blev alldeles skräckslagen. Jag tror inte jag heller hade klarat göra en behandling på honom.
Det blev inget Skurup för mig idag, när klockan ringde i morse var jag helt slut, har ont i halsen och är jättetrött. Får dåligt samvete när jag inte kan utföra uppdragen jag tar på mig men jag vet att känner jag så orkar jag helt enkelt inte. Det tar liksom ut sin rätt när man jobbar som jag gör, 10 dagar på sträck är inte ok och ingen sammanhållande ledighet, bara en dag då jag ska hinna allt jag inte hinner i mitt hem. Så jag somnade om helt enkelt och sov till halv tolv ungefär. Ska bara vila idag och hoppas jag är fit for fight imorgon igen. Nu börjar rean och det blir fem intensiva jobbdagar där.

No comments: