Saturday, July 01, 2017

Lördag

1 juli idag, då vill man att det ska vara sol och värme och inte det här regnandet. Men det är ju inget man kan göra något åt. Har jobbat, segt som bara den. Människor är inte köpsugna och sommarkläder är ingen hit just nu. Bara för de lyckligt lottade som har en resa inplanerad.
Nu pågår Pride-festival i min lilla hemstad, paraden har varit idag men jag som jobbat har inte kunnat titta. Men jag slås av den kärlek och gemenskap som finns. Ledsamt då att höra att nynazister filmat paraden. What?? För att skrämmas antar jag. Jag tycker det är hemskt att så många människor kan tänka sig att rösta på sd och samtidigt godta deras inställning till homosexuella t ex. Jag vill leva i ett öppet, inkluderande och tolerant samhälle. Jag blir lika bestört av att höra att moskéer bjuder in talare som är emot vårt sätt att leva i Sverige. De tycker inte kvinnor ska få leva som vi gör, vi ska täcka oss och säkert vara i hemmet och passa upp på männen, de är också starkt emot hbtq-rörelsen. Måtte vårt sätt att leva i vårt land få fortsätta i all framtid och alla ljusskygga sd-typer och vissa inom islam kan gräva ner sig.

No comments: