Sunday, November 19, 2017

Söndag

Kändes som iskyla när jag kom ut från jobbet, får nog bli den varmaste kappan och vantar i fortsättningen. Jätteseg helg, räknade ut att jag har fyra lördagar och tre söndagar kvar att jobba detta året, då är sista söndagen nyårsafton och öppet bara till 14. Jobbar imorgon med, fyra timmar. Ledig på tisdag. Men då ska jag till veterinären med Tilda. Är fortfarande jättetrött. Skulle kunna gå och lägga mig nu kl 18, men får försöka vara vaken lite till. Ska kolla på Krister Henriksson på Hellenius hörna ikväll, han är en favoritskådespelare. Minns när jag såg honom i Doktor Glas på Dramaten. Han var ensam på scen i en flera timmar lång föreställning, fantastiskt.

4 comments:

ibod11 said...

Jag är ju en vinterälskare (älskar faktiskt alla årstider och längtar ofta efter nästa) så jag tyckte om att plocka fram vinterjackor och diverse varma tillbehör och sedan gå ut och känna mig varm i kylan :)
Så jobbigt med den kvardröjande tröttheten. Hoppas den ger med sig snart. Det borde den väl göra nu om det inte är något annat än efterverkningar av resan som ställer till det. Kanske en släng av vintertrötthet om du inte gillar vintern. Ta hand om dig!
Kram

ime said...

Nej jag är ingen vinterälskare. Tycker inte om kyla och mörker. Jag känner mig lite nedstämd, tror det bidrar till tröttheten.
Kram

znogge said...

Här fick många skrapa rutorna i morse men tack och lov stod vår bil i garaget. Ett bekymmer mindre men visst var det kallt. Fast snön den har vi tack och lov sluppit så här långt.

Kram och god måndag!

ime said...

Det är ju skönt att slippa snön. Här har vi kallt idag men solen skiner. Alltid något ☺
Kram och detsamma till dig